De 'fantastische' dienst van genetica deel 2

Op 13 april kreeg ik na waarschijnlijk 20 keer bellen eindelijk iemand van genetica aan de lijn die me te woord kon staan over het onderzoek. Erg geholpen was ik daar echter niet mee, want door een fout in het labo werd er maar een klein stukje van het gevraagde onderzoek uitgevoerd. Met andere woorden: na acht weken wachten, 20 keer bellen wisten we eigenlijk niks meer dan ervoor. De vrouw aan de telefoon, 'mijn vriendin' van de vorige keer, vroeg me of we naar Gent konden komen om opnieuw bloed te laten trekken. Ik vroeg haar, nog behoorlijk vriendelijk gezien de omstandigheden, of we dat hier niet konden laten doen. Dat was geen probleem,'maar kunnen jullie dan om de nodige papieren komen,' klonk het aan de andere kant van de lijn. Al heel wat minder vriendelijk vertelde ik haar dat ik daar ook geen zin in had. Het was even stil daar in Gent en toen verzekerde ze dat ze het nodige ging doen. Dat heeft ze gedaan, want het bloed is opgestuurd en hoewel we nog helemaal geen resultaten kregen, hebben we wel al voor de tweede maal een rekening gekregen, voor een onderzoek die maar een keer gebeurd is.